2008. november 6., csütörtök

veszítenit tudni, avagy egy gondolat a választások margójára

Rávetettem magam a youtube-ra, hogy megnézzem Obama győzelmi, illetve McCain vereség utáni beszédét. Előző bejegyzésemben, egy mondatrész erejéig, eléggé lehúztam McCain-t és ez össze is foglalta nagyjából azt a benyomást, amely az elmúlt év választási kampányában kialakult bennem róla. A vereségét beismerő beszéde (lásd magyarul is) után azonban azt éreztem, de jó lenne, ha ilyen helyzetben hasonló érettséggel és korrektséggel tudnék beszélni ellenfelemről. A legnagyobb erények közé tartozik a szememben, amikor valaki az elődjéről, vagy ellenfeléről pozitívan tud megnyilatkozni. Obamától is korrektnek éreztem McCain méltatását és az együttműködésre tett ígéretét. McCain tisztán rávilágított arra is, hogy a közös szándék -az USA rendbehozataláért való törekvések- mellett is a különbségek minden bizonnyal megmaradnak. És ez talán nem is baj. A kérdés csak annyi, hogy ilyen helyzetben kinek van/lesz bátorsága ezeken a különbségeken felül emelkedni, hogy aztán egészen új szemszögből tudjanak a felek rájuk (a meglévő különbségekre) tekinteni? Hazai politikai kultúránkban is talán eljutunk egyszer erre a szintre... Én hiszem.

Nincsenek megjegyzések: