2010. május 26., szerda

back to the school

Épphogy leadtam a csoportokat és pihenés képpen kiruccantunk az itteni kis magyar csapattal megnézni, hogy milyen is az az Ein Gedi National Park, meghívtak egy római továbbképző konferenciára, amely főként az egyház vallásközi párbeszédre vonatkozó alapelveivel foglalkozott. Tartalmilag sok új dologgal nem találkoztam, mégis jó volt egy folyamatos ívben látni azt, hogy miként változott az egyház egyetemes szemlélete a különböző vallások és kultúrák tekintetében.
A találkozót a Fokolár szervezte, így jócskán volt alkalmam olyan emberekkel találkoznom, beszélgetnem, akikkel már egyébként is terveztem. Sokat adtak a mozgalomhoz közel álló, más vallású, főként akadémiai közegben mozgó, három előadó személyes tapasztalatai.
Minden előfélelmemmel szemben, amelyben már vakmerőségnek véltem újabb négynapot feláldozni, végülis azt érzem, hogy sokkal többet kaptam a találkozótól önmagában is, de különösen személyes csevegésekből, mint amit el tudtam képzelni. Úgyhogy igazán hálás vagyok azoknak, akik meghívtak és akik ezt lehetővé tették. (Hiszen azért egy Jeruzsálem-Róma kiruccanás azért mégsem Budapest-Szentendre.)
Ma már viszont az egyetemi könyvtárban próbálkoztam azzal, hogy újra felvegyem a tanulmányi ritmust. Meglepően jól ment. Egy erős négyest simán megadnék magamnak.

Nincsenek megjegyzések: